Nedokončane zgodbe
Pred nekaj dnevi, v četrtek 7.3. 2019, sem imel v stebriščni dvorani Gorenjskega muzeja v Kranju priložnost odpreti svojo razstavo z naslovom Nedokončane zgodbe. Zahvaljujem se vsem obiskovalcem, ker so prišli in za njihova dobra vprašanja. Nimam prav pogosto
priložnosti razstavljati na krajih, kjer bi lahko nasledil razstave, kot
je bila pred mesecem dni razstava z deli na papir upokojenih in še delujočih profesorjev in akademikov. Na otvoritvi
sem dobil v dar tudi njihov katalog.
Predstavil sem dva nastajajoča cikla slik, ki ju ustvarjam ob razvijanju scenarijev za animirane filme. Del prvega cikla gradim na motivni ideji, ki je nastala ob izrisovanju virtualnih tlorisov in prostorov kot so galerijske dvorane, zapuščene tovarne in industrijske hale za kratko animacijo Art Gallery. Kot je bilo zapisano: slika predvsem transparentno, plasti monokromne barvne nanose, da bi s celoto ujel zamolklo svetlobno atmosfero. Zanima ga svetlo-temni kontrast, ki lahko s pametno razporeditvijo ustvari še neznane kompozicije in zapisuje samosvoj jezik.
Predstavil sem dva nastajajoča cikla slik, ki ju ustvarjam ob razvijanju scenarijev za animirane filme. Del prvega cikla gradim na motivni ideji, ki je nastala ob izrisovanju virtualnih tlorisov in prostorov kot so galerijske dvorane, zapuščene tovarne in industrijske hale za kratko animacijo Art Gallery. Kot je bilo zapisano: slika predvsem transparentno, plasti monokromne barvne nanose, da bi s celoto ujel zamolklo svetlobno atmosfero. Zanima ga svetlo-temni kontrast, ki lahko s pametno razporeditvijo ustvari še neznane kompozicije in zapisuje samosvoj jezik.
Drugi cikel
slik je del projekta magistrske naloge pod naslovom Peščeni prehod. Slike nastajajo iz začetnih malih skic kadrov, ki
so sicer del zgodborisa (storyboarda). Kadri prikazujejo scenografije,
prizorišča, kjer se bo odvijalo pripovedno dogajanje. Vsaka slika je del miselnega
procesa kadriranja prostora-časa zgodbe, ki vključuje določene trenutke v
gibanju. Oblikovanje kadra zaobjema iskanje barvnih kontrastov in svetlobnih
atmosfer skozi slikarsko potezo in strukture, ki pri tem nastajajo. Vsak kader
bo del filma, ki bo svojo zgodbo pripovedoval v obliki, ki ne bo samo besedna
naracija ali eksplicitna oblika vsebine, ampak bo predvsem izražena v likovni
govorici.
Razstava združuje 12 del pod naslovom Nedokončane
zgodbe. Večkrat so mi zastavili vprašanje, zakaj tak naslov. Kar sem na otvoritvi odgovoril z uvodnimi besedami, ki so šle nekako tako.
Vsaka slika
je samosvoje delo, nekakšen spin-off glavne ideje, ki pripoveduje svojo lastno obzgodbo.
A da bi
slika sploh lahko zaživela, mora slikar slediti principom, ki so zvesti
slikarskemu mediju, slikarskemu razmišljanju in načinu dela. To pa je nenehno
likovno razmišljanje, ki lahko obstaja samo, če se slikar oprijema sidrišč, ki so
notranja trenutni kompoziciji. Ker pa se z vsako intervencijo spreminjajo, sta
potrebna zbranost in veliko natančnega opazovanja.
Na drugi
strani, ali se ne dogaja nekaj podobnega v našem življenju? Ali niso
nedokončana tudi naša življenja. Nenehno začenjamo, odpiramo in se prepuščamo
novim stranskim zgodbam. Nekatere
pustimo čakati, k drugim si želimo spet vrniti. Ker so odprte, lahko o njih
povemo nekaj novega. Lahko jih razumemo drugače, podobno kot lahko slike
interpretiramo drugače, na boljše načine. A samo takrat, ko si zares želimo
povedati boljše zgodbe. Mar ni takšno pot o novi zgodbi opisoval tudi Platon z mitom o votlini?
Človek sam
je nedokončano bitje. Je del eksistence, ki je odprta. Zaradi nje vendarle
lahko pusti neko zgodbo za seboj in radostno izbere novo. Odprtost ustvarjanja
je del odprtosti življenja, ki ga lahko spreminjamo, kot ko slikar intervenira
v to, kar že je. In vse je spet videti drugače.
Lepa razstava, zanimive slike, še boljša razlaga.
OdgovoriIzbriši